torsdag 25 mars 2010

Praktikbesök.

Idag har jag varit och besökt min praktikplats som jag ska vara på de kommande 5 veckorna.
För er som inte vet så ska jag vara på kvinnokliniken på US i Linköping och praktisera inom yrket "våradministratör" som är det jag blir när jag är klar med skolan. Jag blev väl bemött och jag ser fram emot 5 fartfyllda veckor som kommer ge mig massor. Min handledare är världens trevligaste och har förberett så fint för att jag ska komma. Jag blir nästan lite rörd och generad när jag märker hur mycket tid och energi de lägger på att jag ska få ut så mycket som möjligt, och de får ju inte så mycket igen då det inte ges någon ekonomisk ersättning för oss och vi ännu inte kan göra så mycket, så jag är evigt tacksam att de tog emot mig!!!

Imorgon åker jag och sambon till stockholm för en snabb visit hos min kära Anna! Vi kommer upp imorgon kväll då vi vanliga dödliga jobbar och har skola som vanligt innan man blir fri. På lördag ska vi på "Hairspray" och sen en sen födelsedagsmiddag för Anna. På söndag bär det åter av hem till skogarna då lillasyster inte orkar vara hundvakt någe mera! Det ska bli skönt med en liten semestertripp så här innan det blir mycket skola och dessutom nerpackning av allt innan flytt som kan ske om mellan 2 och 5 veckor.

Nu ska jag laga lite ägg- och baconsallad med majonäsdressing och sen blir det platt fall i soffan och ta in alla intryck från dagen. Förutom visiten på US så hann jag även med en liten shoppingrunda när jag var på så bra humör, så nu har jag införskaffat ordentligt med galjar till min nya "walking closet" och dessutom två linnen, tre tunikor, två bälten och ett par leggings. Kan inte annat än att vara glad över denna dag. Hoppas att ni har haft en lika bra "lönedag" som jag och hoppas att ni alla får en trevlig helg! //Skaisan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar