onsdag 1 september 2010

Ska vi göra ett försök igen?

Jaha... ska jag skämmas? Nee, jag gör faktiskt inte det!

Jag har varit usel på att skriva, men dels har jag inte riktigt haft motivationen, inte riktigt haft tiden att prioritera bloggandet, och heller inte så mycket spännande bilder...
Men nu har jag det, så vi gör ett nytt försök med en bloggande höst!?!
I somras läste jag som bekant sommarkurser både från komvux och universitet och det var både härligt och stressande. När sommarskolan var avslutad hade jag två veckors ledighet varav den ena spenderades i soliga Sousse - Tunisien. Här hade jag och min sambo en underbar vecka med god mat, sol & bad och kortspel långt in på nätterna. Vi var på en dragqeen-show och en dag var vi på djurpark och sen besökte en gammal by (Hergla).










Nu har den vanliga skolan börjat igen och skolåret startades med svensk/engelsk medicinsk terminologi, vilken även inefattar en hel del latin! Det är spännande och mycket givande, men man blir rädd när man ser listorna på alla de ord som ska in i huvudet på tre olika språk och dessutom kunna böjas. Glöm de år jag klagade på tyskan, skulle ha varit tyst!
Utöver skolan så är jag igång med min träning igen. I måndags var det spinning, idag blir det lite cykel (och ev. yoga) och imorgon är det BodyStep igen. En härlig start på det sista skolåret, för ja.. till sommaren är jag färdig vårdadministratör. Det känns både som att det är långt bort och som att det är skrämmande nära! Hundarna busar på här hemma som vanligt och vårat Wilja-monster börjar bli stora damen som kan både vett och etikett. Jaktsäsongen har börjat vilket medför att den tiden jag kan vara ledig får jag och Märtha njuta på egenhand, och varför inte med lite scrapbooking?





Jag hoppas att ni där ute har haft en bra sommar och att ni med possitiv inställning ser hur hösten smyger sig på och låter hemmen fyllas av värme och ljus när kylan kryper på ute!
Tro, hopp & kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar