torsdag 11 november 2010

Säsongens första snö är här....


Lite mys-tokig som jag är så blir jag som ett litet barn när den första snön kommer. Förra snön kom när jag var i Umeå första veckan i November. I år kom den ungefär samtidigt, ett par dagar senare kanske?!?! Nu är jag klar med terminologikursen och har gått vidare till en kurs i statistik. Det är inte heller det roligaste, men hur mys är det inte att sitta vid köksbordet med tända ljus, en kopp te och alla block och pennor uppradade samtidigt som det gnistrar vitt utanför.

Nästa vecka blir det en tripp till Ullared med kära vänner för att boosta julkänslan lite till. Sen är det bara dagar kvar tills man får sätta upp det riktiga julpyntet. Jag ska snart tjuvstarta lite med ordentlig städning och gardiner där det inte är för mycket tomtar på så att lasten blir lite mindre 1:a advent och att det finns tid för lite mys den helgen med..

Bilden på mina små "barn" är tagen igår morse när det var dags för morgonpromenaden. Dock var Wachteln lite het så det fick bli att koppla lös och busa det vita fluffet ist för att gå på is gata.

Hoppas att ni där ute tycker att det är lika mys som jag att den första snön har kommit och vi håller bara tummarna för att den får stanna lite, blir så geggigt och tråkigt ute annars.

Tro, hopp & kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar