onsdag 20 oktober 2010

Höstrusk.

USCH och FY och BLÄ vilket väder! Hos mig är det strax över nollan och blåser och regnar. Hos min sambo som befinner sig en mil bort snöar det. Då min luftrörskatarr sitter kvar så vill jag inte utsätta mig för mer drag än nödvändigt så hundarna får lite avkortade promenader och fler istället. Detta gör att det finns ett visst behov av underhållning för de små, så nu ska vi igång och borsta och fixa oss fina samtidigt som vi får uppmärksamhet och närhet.

Märtha (taxen) har mensvärk så hon ligger mest i sin korg med en varm påse på magen men när borsten kommer fram så kanske hon orkar ta sig upp för lite ompyssling. Alla sätt är bra utom de dåliga när det gäller aktivering av hundar, och det enda dåliga är att inte aktivera alls.

Hoppas att ni tänder lite ljus och myser till det hemma i sofforna och njuter lika mycket som jag av det dåliga vädret. Alla 4 årstiderna har ju faktiskt sin charm på ett eller annat sätt, och för hösten så är det väl färgerna och allt mys inne som gör att vi faktiskt har en viss kärlek även till rusket?
Tro, hopp & kärlek.

1 kommentar:

  1. Jag håller med!!! Söt bild! Wiggo blev shamponerad idag efter den blöta promenaden. Nu luktar han jätte gott och pälsen blev så mycket mjukare! PUss puss

    SvaraRadera