onsdag 27 oktober 2010

Tenta plugg

Idag släppte jag det sista momentet på min terminologi-kurs som var "sjukvårdssvenska" och har nu börjat att repetera om alla moment från början till den tenta jag har den 5 nov.. hjälp!
Men det är skönt att repetera och se att lite faktiskt sitter kvar och resten får man en "aha"-upplevelse av och man vet att det ligger längst bak i huvudet någonstans.

Hemma hos oss gnistrade det i vit frost i morse och jag fick inviga min "hoppe hoppe hare-mössa" som är det senaste inköpet och är en sån där modern mössa i fuskpäls som går ner över öronen och värmer härligt! Kanske kan hitta ett par matchande vantar i Ullared sen?
Klockan gick och gnistret försvann och istället började det att blåsa och regna så nu är det bara surt ute och jag tänker att ägna resten av dagen åt att plocka här inne.

Sen blir det nog en tidig soffkväll med mys och lite julkortspyssel. Det är full produktion just nu för det är en hel del julkort som ska skapas och det är ett mysigt pyssel framför tv:n.
Hoppas att ni har det mysigt där ute i cybervärlden.

Tro, hopp & kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar